Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020

Μηνάς Πλαίτης: Ο πρώτος βραβευμένος δύτης στο Ηράκλειο

 

Της Ρίκης Ματαλλιωτάκη

Γεννήθηκε στον παλιό Καράβολα, πα να πει δίπλα στη θάλασσα, γι’ αυτό κι ολάκερη τη ζωή του την πέρασε μέσα στη θάλασσα.

Ακόμα και σήμερα, που σιμώνει τα ενενήντα, βρίσκεται σχεδόν κάθε μέρα στη θάλασσα χειμώνα καλοκαίρι λέγοντας περήφανα « δεν έχω πιει ποτέ μου ούτε ασπιρίνη, και ξέρεις ποιος φταίει γι’ αυτό; Η θάλασσα!


Ο κ. Πλαίτης στην πρώτη νιότη .

Ακόμα και σήμερα, που σιμώνει τα ενενήντα, βρίσκεται σχεδόν κάθε μέρα στη θάλασσα χειμώνα καλοκαίρι λέγοντας περήφανα :

« Δεν έχω πιει ποτέ μου ούτε ασπιρίνη, και ξέρεις ποιος φταίει γι’ αυτό; Η θάλασσα.

 ‘Εγώ στον δρόμο δεν θυμάμαι να έπαιξα, τα παιχνίδια μου όλα ήταν μέσα στη θάλασσα που τα κύμματα της έφταναν το χειμώνα μέχρι την αυλή του σπιτιού μας και την κουκούλωναν. Αν την φοβήθηκα; Ποτέ!

Την σεβάστηκα όμως και εξακολουθώ να την σέβομαι, γιατί η θάλασσα αυτό θέλει, σεβασμό. Αν κάνεις τον μάγκα μαζί της δεν υπάρχει περίπτωση να τα βγάλεις πέρα».

Η αγάπη του αυτή λοιπόν τον έσπρωξε πολύ νωρίς και επαγγελματικά στη θάλασσα καθώς έκανε τον δύτη για να ταΐσει την πολυμελή οικογένεια που απέκτησε με τα χρόνια.

Δεν έκανε όμως μονάχα αυτό. Η βοήθεια που έδωσε ο κ. Πλαίτης στο Λιμεναρχείο εκείνη την εποχή βουτώντας κάθε που του το ζητούσαν σε διάφορες δύσκολες περιπτώσεις ήταν και αφορμή να γίνει ο πρώτος δύτης που βραβεύτηκε επίσημα μια και του αναγνώρισαν τις υπηρεσίες του.

Ο κ. Πλαίτης κατά την βράβευση του.

Ο κ. Πλαίτης σήμερα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κεντρική αγορά... κάποτε...Εικόνες

Ας δούμε σε δυο φωτογραφίες πως ήταν η κεντρική αγορά της πόλης μας κάποτε...το έχουμε ξαναδει βέβαια ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ   και ΕΔΩ και ΕΔΩ -αν θέλετ...